2012. szeptember 13., csütörtök

Indiai sárgarépa-lencse leves kókusztejjel

Csodálkozom, hogy még nem tettem fel, egyik nagy kedvencem :)
Hasonlít Borsó levesére, de mégsem ugyanaz...

Hozzávalók:
(jaj, ezzel mindig bajban vagyok, mert én ránézésre teszek bele mindent, úgyhogy ez most egy kb. saccolás)

1 hagyma
3-4 cm friss gyömbér hámozva
4-5 gerezd fokhagyma
3 nagyobb répa, homozva, reszelve
1 kis csésze vöröslencse, átmosva
római kömény 1 kk

forró víz kb. 1 liter
kókusztej/por
kókuszolaj/pálmazsír, kinek mi van otthon

Hagymát megdinsztelni üvegesre.
Bele az összenyomott fokhagyma ill. lereszelt gyömbér, kicsit összepirítani.
Rádobni a lereszelt répát, azt is kicsit pirítani, hogy kijöjjön a színe.
Ilyenkor szoktam megszórni 1 kk. római köménnyel, de végülis mindegy szerintem mikor megy bele, csak legyen benne.
Rádobni a vöröslencsét, felönteni forró vízzel (én vízforralóban felforralom). Ahogy veszi fel a lencse a vizet, lehet még utántölteni ízlés szerint, ki milyen sűrűre akarja a levest.
Lefedve főzni, míg a lencse megpuhul, de nem kell neki sok, max 15 perc.
Aztán jöhet a botmixer, pépesíteni, végül bele a kókusztej, vagy ha por van, akkor azt előtte fel szoktam oldani vízzel, hogy ne csomosódjon be.
kicsit rárottyintok, aztán kész.
Én nagyon imádom, mert egyszerű, de nagyszerű (jaj :)
És gyors.
Kép most még nincs.
Ennyi.
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése